2024-08-29T00:00:00+00:00

από 29 Αυγούστου 2024 έως 30 Αυγούστου 2024 στις 21:00

Χιονάτες – Μυθική αφήγηση μιας προαιώνιας σύγκρουσης

8ες Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας.

Αρχαίο Θέατρο Μεσσήνης

Περιγραφή :

Η παραγωγή πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος 2024 του θεσμού του 

Υπουργείου Πολιτισμού «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός».

Το έργο «Χιονάτες» είναι μια παράσταση για δύο αφηγήτριες και τετραμελές μουσικό σύνολο. Στο έργο, τρεις Χιονάτες «συναντιούνται» και «συνομιλούν» για την οδύνη να μεγαλώνεις, το κόστος να ενηλικιώνεσαι, τα δώρα του δάσους. Οι Χιονάτες, όπως όλα τα παραμύθια, δεν γνωρίζουν κανένα σύνορο γλωσσικό, θρησκευτικό, πολιτισμικό.

Με όχημα το πιο εύθραυστο από όλα τα μουσικά όργανα, την ανθρώπινη φωνή, διαπερνούν τον χρόνο και τους τόπους, αλλάζουν και μας δίνουν υπέροχες εκδοχές τους σε Βαλκάνια, Ευρώπη, Αφρική. Τα μαγικά παραμύθια είναι τραγούδια που παραδίδονται από γενιά σε γενιά και κάθε φορά ενδύονται τους ρυθμούς και τις μελωδίες της κοινότητας του παραμυθά που τα αφηγείται.

Πρωτότυπη μουσική Στάθη Γυφτάκη

Χριστίνα Δίμιζα, Λίλλυ Τριαντάρη – σύλληψη, αφήγηση & δραματουργία

Πόπη Μαλαπάνη – πιάνο 

Αρίωνας Γυφτάκης – κοντραμπάσο 

Γιώργος Παυλάκος – φλογέρες & φλάουτα με ράμφος 

Σοφία Μπράιλα – τραγούδι 

Μια παραγωγή των Πόπη Μαλαπάνη και Mission Art ΑΜΚΕ

Ευχαριστούμε θερμά την Βαλερύ Πετί, για την απόδοση στα Ελληνικά του Αφρικάνικου παραμυθιού «Χιονάτη του Ήλιου».

 

Η Χριστίνα Δίμιζα γεννήθηκε, μεγάλωσε και ακόμα μεγαλώνει…. Στη σωστή στιγμή και όταν έπρεπε, την έστειλαν στο σχολείο να μάθει γράμματα, να γίνει σπουδαγμένη. Ξεκίνησε το σεργιάνι της στην Τέχνη και τη Γνώση φοιτώντας στο Θέατρο Τέχνης Κ. Κουν και συνέχισε σπουδάζοντας Ιστορία, Αρχαιολογία και Διαχείριση Πολιτισμικών Αγαθών. Πολύ νωρίς άρχισε να δουλεύει ως θεατροπαιδαγωγός με ομάδες παιδιών και εφήβων. Έγραψε και σκηνοθέτησε έργα με παιδιά και για παιδιά. Έχει συνεργαστεί με το Θέατρο Τέχνης, το ΔηΠεΘε Καλαμάτας, την Πειραματική Σκηνή Καλαμάτας, το Καλλιτεχνικό Στέκι Καλαμάτας. Τα τελευταία 12 χρόνια εργάζεται στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά ως Διευθύντρια Ακαδημαϊκού Σχεδιασμού. Διδάσκει σε Δημοτικό και Γυμνάσιο, ενώ εμψυχώνει ομάδες λογοτεχνίας και δημιουργικής γραφής. Μοιράζεται τις σκέψεις και την εμπειρία της για την παιδική λογοτεχνία, τη φιλαναγνωσία, το θεατρικό παιχνίδι και κουκλοθέατρο με παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς και δασκάλους σε εργαστήρια ενηλίκων. Έχει επιμορφωθεί σε τεχνικές ενδυνάμωσης ομάδων, αποτελεσματικής επικοινωνίας και διαμεσολάβησης (μη βίαιη επικοινωνία) και mentoring εκπαιδευτικών. Τα τελευταία 10 χρόνια βαδίζει στο μονοπάτι των λαϊκών παραμυθιών, μα έχει ακόμα πολλά ζευγάρια σιδερένια παπούτσια που δεν έχουν λιώσει. Παρόλα αυτά αισθάνεται τυχερή που μπορεί να λογαριάζει τον εαυτό της… άλλον ένα κρίκο της ευγενικής γενιάς των σαλτιμπάγκων.

 

Η Λίλλυ Τριαντάρη ήρθε σε τούτο τον κόσμο, με χαρούμενη διάθεση, μια Κυριακή του φθινοπώρου… φτου και βγήκε! Έπαιζε, έτρεχε, σκαρφάλωνε στα δέντρα, κρυβόταν για πολλά χρόνια στην πλατεία των νερών. Έπειτα σπούδασε χορό στην Κρατική Σχολή Ορχηστρικής Τέχνης (Κ.Σ.Ο.Τ.), πέταξε μακριά στο Laban Centre of Movement and Dance και γλίστρησε ξανά στην Κ.Σ.Ο.Τ. από όπου και αποφοίτησε… φτου και βγήκε! Το 1989 μαζί με φίλους κίνησαν για μια πόλη του νότου. Πόλη ανάμεσα στη θάλασσα και το βουνό με ανθρώπους λίγο νυσταγμένους. Δούλεψε στη Δημοτική Σχολή Χορού Καλαμάτας. Δίδαξε δημιουργική κίνηση, μουσικοκινητική αγωγή και σύγχρονο χορό σε μικρούς και πιο μεγάλους. Το 2006 ξεκίνησε να περπατάει τον δρόμο των λαϊκών παραμυθιών. Δρόμο παίρνει δρόμο αφήνει… και πάει λέγοντας. Έχει μοιραστεί τις ιστορίες της σε κήπους μυστικούς και φανερούς, σε μουσεία και σχολεία, σε ταράτσες κι αχυρώνες, σε θέατρα μικρά και λίγο πιο μεγάλα, σε καφενέδες και περβόλια, σε λεωφορεία της γραμμής, δίπλα σε τζάκια, σε ποτάμια και σε γιορτές κάτω απ’ τ’ αστέρια.

Αν δεν ήταν άνθρωπος θα ήθελε να είναι πουλί.

Αν δεν ήτανε πουλί θα ήθελε να είναι όνειρο.

Αν δεν ήταν όνειρο θα ήθελε να είναι μιαν ευχή… φτου ξελευτερία!

Η Πόπη Μαλαπάνη παρακολούθησε μαθήματα πιάνου στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας με τους Στάθη Γυφτάκη, Μαρία Παπαπετροπούλου και Νέλλη Σεμιτέκολο. Συνέχισε τις μουσικές της σπουδές στην Ακαδημία του Έσσεν (Γερμανία) με τους Michael Roll και Til Engel. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Xavier Poncette, Alexander Schmalcz, Duo Ganev, Lilia Bojiadjieva, Δόμνα Ευνουχίδου, Θοδωρη Τζοβανάκη κ.α. Έχει εμφανιστεί σε ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου στην Ελλάδα και στη Γερμανία. Έχει συνεργαστεί με την ΚΟΑ στον κύκλο «Μουσικοί Περίπατοι στα Μουσεία», καθώς και στον κύκλο ηχογραφήσεων, που πραγματοποίησε η ΚΟΑ τον Ιούλιο 2020. Από το καλοκαίρι του 2021 έχει αναλάβει την παραγωγή του Διεθνούς Μουσικού Φεστιβάλ Αίγινας και από τον Οκτώβριο του 2022 συνεργάζεται με το Καλογεροπούλειο Ίδρυμα Κορίνθου στη διοργάνωση δράσεων εξωστρέφειας. Aπό τον Σεπτέμβρη του 2014 εργάζεται ως συνοδός μουσικών οργάνων και καθηγήτρια πιάνου στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο Αρίωνας Γυφτάκης γεννήθηκε στην Καλαμάτα το 1995. Σε ηλικία 7 χρονών άρχισε μαθήματα βιολιού στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας. Ύστερα από τέσσερα χρόνια ξεκίνησε μαθήματα ηλεκτρικού μπάσου με καθηγητές τον Νίκο Τσότρα και αργότερα τον Χάρη Χαραλάμπους. Το ενδιαφέρον του όμως για την τζαζ τον οδήγησε στο κοντραμπάσο. Έτσι σε ηλικία 14 χρόνων ξεκίνησε τζαζ κοντραμπάσο και μαθήτευσε δίπλα στον Σύλβιο Σύρρο για τέσσερα χρόνια με τον οποίο σπούδασε τζαζ αυτοσχεδιασμό, ατελιέ και τζαζ αρμονία. Παράλληλα σπούδασε κλασσικό κοντραμπάσο με τον Τάκη Καππογιάννη. Το Μάιο του 2013, ύστερα από εξετάσεις, απέσπασε τη Full Presidential Scholarship από το Berklee College of Music. Εκεί σπούδασε με τους John Lockwood, Eddie Gomez, Hal Crook και Dave Santoro. Από το 2021 διδάσκει στο Jazzart. Έχει συνεργαστεί με τους: Γιώργο Κοντραφούρη, Σπύρο Μάνεση, Τάκη Πατερέλη, Ανδρέα Πολυζωγόπουλο, Daniel Rotem, Αναστάση Γούλιαρη, Davis Whitfield, Gabriele Milozzi και άλλους.

Ο Γιώργος Παυλάκος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978. Οι μουσικές του σπουδές άρχισαν στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας όπου πήρε μαθήματα φλάουτου με ράμφος από τον Μάνο Αβαράκη. Αργότερα μετοίκησε στην Ολλανδία, όπου συνέχισε τις σπουδές του στο φλάουτο με ράμφος. Αποφοίτησε από το τμήμα ιστορικών οργάνων του Κονσερβατόριου της Ουτρέχτης υπό την καθοδήγηση του Heiko ter Schegge. Ανάμεσα στους καθηγητές του είναι ο Wilbert Hazelzet και ο Bert Honi. Παρακολούθησε σεμινάρια εξειδίκευσης με τη Marion Verbruggen και τον Conrad Steinman. Στην Ολλανδία εργάστηκε ως δάσκαλος φλάουτου με ράμφος και καθοδηγητής μουσικών συνόλων. Είναι συνιδρυτής του σχήματος Ensemble Oriana και έχει δώσει πολυάριθμες παραστάσεις στην Ολλανδία. Επιπλέον, έχει δώσει συναυλίες στη Γερμανία, την Τσεχία και το Βέλγιο. Από το 2017 διδάσκει φλάουτο με ράμφος στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας και εμφανίζεται συχνά σε συναυλίες ως σολίστας και μουσικός συνόλου. Πιστεύει ακόμα, αφελώς, πως η μουσική μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.

Η Σοφία Μπράιλα έχει γεννηθεί στην Αθήνα. Η ενασχόληση της με τη μουσική ξεκίνησε από μικρή ηλικία με μαθήματα κλασσικού πιάνου. Αργότερα, σπούδασε μοντέρνο τραγούδι στο Ωδείο Μουσικής Πράξης με καθηγήτρια τη Lia Hide, συμμετέχοντας παράλληλα στα τζαζ σύνολα του ωδείου, υπό την καθοδήγηση των Γιάννη Παπαναστασίου και Γιώργου Αργυρόπουλου. Από το 2020 σπουδάζει τζαζ αυτοσχεδιασμό δίπλα στον Σύλβιο Σύρρο και είναι μαθήτρια της σχολής Jazzart. Έχει συνεργαστεί με διάφορους μουσικούς, όπως οι Σπύρος Μάνεσης, Αρίωνας Γυφτάκης, Τρύφωνας Τύπου, Αναστάσης Γούλιαρης, Gabriele Milozzi, Διονύσης Πολυγένης, Γιάννης Παπαδόπουλος, Γιάννης Παπαδούλης, Ορέστης Πετράκης, Γρηγόρης Θεοδωρίδης, Manouchedrome κ.α, πραγματοποιώντας εμφανίσεις σε φεστιβάλ και γνωστούς συναυλιακούς χώρους όπως το Djangofest στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηνών, το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας και το Φεστιβάλ Τεχνών Κορώνης. Είναι απόφοιτος της Σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας και εργάζεται ως freelancer στον τομέα της γραφιστικής.

Τοποθεσία :

Αρχαίο Θέατρο Μεσσήνης

Επιπλέον πληροφορίες :

Η εκδήλωση προσφέρεται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Καταβάλλεται μόνο το αντίτιμο εισόδου του αρχαιολογικού χώρου.

Η προκράτηση θέσης είναι υποχρεωτική.

Η αγορά δελτίων εισόδου μπορεί να πραγματοποιηθεί στους παρακάτω χώρους και στις ακόλουθες ώρες:

 

Από Δευτέρα, 26 Αυγούστου μέχρι και Τετάρτη 28 Αυγούστου: 

10:00-12:00 Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας

 

Από Πέμπτη, 29 Αυγούστου: 

10:00-12:00 Μέγαρο Χορού Καλαμάτας

18:00-20:00 Μέγαρο Χορού Καλαμάτας

 

Την Κυριακή, 1 Σεπτέμβρη: 

10:00-12:00 Μέγαρο Χορού Καλαμάτας

 

Κρατήσεις δελτίων εισόδου: +30 697 4373173

Καθημερινές: 10:00-12:00 και 18:00-19:00

 

Προμηθευτείτε το ενιαίο festival pass για να παρακολουθήσετε όλες τις συναυλίες:

€40 και €20 (μειωμένο).

 

ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΕΙΣΟΔΟ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ:

Φοιτητές-σπουδαστές-μαθητές, ΑΜΕΑ και πολύτεκνοι με τα σχετικά αποδεικτικά.

 

ΔΩΡΕΑΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ΕΧΟΥΝ:

Συμμετέχοντες των masterclasses, μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας, καθώς και οι εθελοντές και εθελόντριες του Φεστιβάλ. Άνεργοι με κάρτα ανεργίας σε ισχύ.